اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل مسافر همدان   www.HamedanAjans.com
« نرم افزار كاربردي وي‍ژه موسسات اتومبيل كرايه مورد تاييد اتحاديه تهيه گرديد.     ***     پذیرش سفارش تابلو سقفی خودروهای آژانس » پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل مسافر همدان
 

ریاست محترم اتاق اصناف همدان
موضوع: مشکلات رسته های اتحادیه
سلام عليكم:
با تقدیم ادب واحترام ضمن آرزوی توفیق روز افزون و قبولی طاعات وعبادات حسب الامر مشروح مشکلات رسته های تحت پوشش این اتحادیه جهت انعکاس به محضر قائم مقام سازمان صنعت معدن وتجارت بشرح ذیل بحضور ارسال میگردد:
1- مشکلات رسته خدمات حمل و نقل کالا و بار ( وانت بار )
سازمان مدیریت مديريت حمل ونقل بار شهري شهرداری همدان اقدام به صدور اخطار پلمپ جهت اعضای دارای پروانه کسب این اتحادیه در حوزه بار نموده و اعضای این اتحادیه را وادار به اخذ مجوز دیگری از آن سازمان نموده و ملزم به تاسیس شرکت و تبدیل حقیقی به حقوقی که مغایر با مفاد قانون نظام صنفی می باشد.
2- مشکلات رسته خدمات حمل ونقل مسافر با راننده (موسسات اتومبيل كرايه) با كد آيسيك602210
- عدم تبديل خودروهاي فرسوده و بازسازي خودروهای ناوگان حمل و نقل آژانس
- عدم ارائه سهميه سوخت يارانه اي
- عدم ارائه سخت افزار و امكانات تجهيز خودروها به سوخت جايگزين(CNG).
- عدم وجود سخت افزار يا نرم افزار يا گزينه اي جهت كليه خدمات ابطال و انتقال ( مديريت سوخت يارانه اي رانندگان تحت پوشش آژانس).
- تاخير و به كندي صورت پذيرفتن پروسه بهره مندي رانندگان از خدمات بيمه تامين اجتماعي.
- عدم صدور پروانه هاي اشتغال رانندگان ثبت نام شده در سامانه ايران ناوگان
- با توجه به اینکه اکثر جابجائی های در سرویس مدارس توسط رانندگان و خودروهای آژانس انجام میشود اما متولی این امر را سازمان تاکسیرانی دانسته اند
- فعالیت شرکت های تاکسی بیسیم تحت نظر سازمان تاکسیرانی با استفاده خودروهای متعدد پلاک شخصی و احداث ایستگاه ها و مراکز استقرار در سطح شهر موجب موازی کاری با رسته شغلی موسسات اتومبیل کرایه بوده ، این امر موجب دوگانگی اخذ تعرفه و سردرگمی شهروندان گردیده و از سوی دیگری گله مندی 110 واحد صنفی فعال در این رسته صنفی را بدنبال داشته. شرکت های مزکور بجای استفاده از خودروهای عمومی (تاکسی) عملا" از خودروهای پلاک شخصی استفاده کرده و این امر برخلاف نام تاکسی بیسیم به شخصی بیسیم تغییر پیدا کرده
- به اطلاع میرساند مصوبه اخیر هیئت محترم دولت مورخ13-02-94 مبنی بر واگذاری کلیه امور موسسات حمل ونقل بار و مسافر درون شهری به شهرداریها مغایر با قانون نظام صنفی و اصل چهل و چهار و اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و از سوی دیگر نظریه کمیسیون زیربنایی دولت مبنی بر ابقای موسسات اتومبیل کرایه در اتحادیه های صنفی و رای های متعدد دیوان عدالت اداری در این خصوص را به زیر سوال برده ! لذا اینجانب بعنوان نماینده بیش از 9 هزار نفر فرد صنفی (4هزار نفر در حوزه مسافر 5 هزار نفر در حوزه بار) با نظر جنابعالی در خصوص غیر کارشناسی بودن مصوبه فوق کاملا"موافق بوده و مراتب اعتراض خود را اعلام داشته و انتظار انعکاس درخواست تجدید نظر را از جناب عالی خواستارم.
- از آنجائيكه رسته هاي تحت پوشش اين اتحاديه خدماتي بوده و برخي متقاضيان اخذ پروانه كسب علي الخصوص در رسته خدمات حمل و نقل مسافر با كد آيسيك 602210 قصد تاسيس و راه اندازي واحد صنفي در ادارات و ارگانهاي دولتي همچون بيمارستانها ، دانشگاهها و .... را دارند پس از فراهم نمودن و داشتن ضوابط و شرايط لازم اوليه هنگاميكه از شهرداري در خصوص محل ايشان استعلام مي شود با مشكل روبرو مي گردند و اين موضوع باعث ظهور مسائل و مشكلات لاينحلي گرديده ، لذا از آن رياست تقاضاي طرح اين مشكل در كميسيون نظارت جهت ارائه راهكار مسئلت دارد.



3- مشکلات رسته خدمات باربري پيك موتوري با كد آيسيك602318
- عدم ارائه سوخت يارانه اي به فعالان در اين رسته.
- عدم ارائه خدمات بيمه تامين اجتماعي به رانندگان و خانواده هاي آنان ضمن اشاره به اينكه اطلاعات اين رانندگان در سامانه ايران ناوگان ثبت شده است.

4- مشکلات رسته جراثقال با كد آيسيك 455011 و كرايه ماشين آلات راهسازي و ساختماني با اپراتور با كد آيسيك 455011
- یکبار مالیات وسائط نقیله مالیات اخذ میشود این در صورتیست که مالک وسائط نقلیه همان صاحب پروانه کسب میباشد
- بار دوم مالیات از عملکرد واحد صنفی اخذ میشود و این عمل موجبات تشویق اعضاء جهت ابطال پروانه کسب و تعطیل نمودن واحد های صنفی را فراهم نموده .
5- مشکلات رسته خدمات باربري پيك موتوري با كد آيسيك602318
عدم ارائه سوخت يارانه اي به فعالان در اين رسته
عدم ارائه خدمات بيمه تامين اجتماعي به رانندگان و خانواده هاي آنان ضمن اشاره به اينكه اطلاعات اين رانندگان در سامانه ايران ناوگان ثبت شده است

 

 
 

نسخه چاپی خبر